LeaseVergelijker was aanwezig bij de Automotive insiders meeting in Utrecht waar door het GFK en ANWB onderzoeksresultaten werden getoond over Private Lease.
Enkele highlights
Het onderzoek van GFK toont aan dat slechts 6 procent bekend is met Private Lease, 42 procent weet er iets van en de rest is niet op de hoogte van dit product. De doelgroep die private lease gebruikt is tussen de 23 en 35 jaar, bovenmodaal en is een doelgroep die al meer open staat voor meerdere andere deelconcepten. Dit segment is dus gewend aan het gebruik in plaats van bezit van een product. Onderliggend gevoel wat uit de cijfers naar voren komt is dat het vertrouwen van de consument de te overwinnen factor is.
Wat is de reden om te kiezen voor Private Lease door deze consument?
Vaste kosten zonder verassingen, zekerheid van kosten per maand. Een auto die het altijd doet. Ook hoog als reden uit het onderzoek van GFK, een begrijpelijk contract en duidelijkheid bij inruil/inleveren.
Belangrijkste voordelen van Private Lease voor de ANWB doelgroep: gemak en financiële zekerheid en een nieuwe auto is bereikbaar. Één van de belangrijke afhakers voor de consument is het tussentijds niet kunnen opzeggen bij Private Lease. Dit is bijvoorbeeld de reden geweest voor de ANWB om met name deze voorwaarden anders in te vullen en mogelijk te maken.
Bron: LeaseVergelijker